Other formats

Adobe Portable Document Format file (facsimile images)   TEI XML file   ePub eBook file  

Connect

mail icontwitter iconBlogspot iconrss icon

Maori Deeds of Land Purchases in the North Island of New Zealand: Volume One

Ohinemuri Block (Gold Fields Agreement), Thames District

Ohinemuri Block (Gold Fields Agreement), Thames District.

1868 19 DecemberThames District.Ko matou nga tangata o Ngatitamatera kua oti nei o matou ingoa te tuhi i raro o tenei pukapuka, e tino whakaae ana kia tuku atu ki a Ta Hori Pakitini Powene (Sir George Ohinemuri. Ferguson Bowen Kawana o Niu Tireni o matou piihi whenua katoa kei Ohinemuri he Gold Fields Agreement. whenua mahinga koura mo tana Kawana me ana i whakarite ai, me nga Kawana i muri i a ia me a ratou i whakarite ai. Ko nga tikanga mo aua whenua kua tukua atu nei me penei me nga tikanga mo nga whenua mahinga koura kei Hauraki. Ko nga rohe me ata whakahaere a tetahi wa e haere ake na.

He mea tuhituhi na matou ki Pukatea-wainui kei Ohinemuri i tenei te tekau nga iwa o nga ra o Tihema 1868.

Rapata te Pokiha.
Wikiriwhi te Hautanga.
Pereniki Tekokako x his mark.
Ngatai.
Pokai rikipaka.
Pukepoto Pokai x his mark.
Hoani Mataia.
Timotiu.
Epiha te koiwi.
wata hatara.
Remehia.
Wiremu Koroneho.
te harawira Reweti.
Ko Hoera te mimiha.
timi wha tai whakaea.
Renata tamati.
Hira Wani.
te Kemara tiraruatine.
Potae x his mark.
Mira te Mimihia x his mark.
Tereiti te Aorere x his mark.
Erana Kohiko x her mark.
Rihi te Ao x her mark.
Paraone te Maupu x his mark.
Watana Taiwhakaia x his mark.
Hokamohi x his mark.
Tupeka te Whakamau x his mark.
Hariata Paripumate Turner x his mark.
Te Rira x his mark
Ruiha Kemara x her mark.
Miriama Kaurapa x her mark.
Rihi Arawira x her mark.
Harawira Kaitara x his mark.
Matenga Paraone x his mark.
pakara ngaroma.
Paora.
Ereatara te ngaru nui.
te Kepa Raharuhi.
Hapi Rewi.
Poihipi Hohua.
te Pirihi te tiunga.
Haira te Puihi.
Mereana tauraro x her mark.
Timara x her mark.
Mete Pokihi x her mark.
Timoti Huia.
Pita te Heihei x his mark.
Reupena te Pia x his mark.
Topi te Kahuwhara.
Tuainuku x his mark.
Te Puke x his mark.
Taraia Ngakuti x his mark.
Kiritina Tamihana.
Hemi Tamihana.
MateneKata x his mark.
Erueti Toanui x his mark.
Aperahama Tupou x his mark.
Ngakuku x his mark.
Tini Poaka x his mark.
honana.

Witness to signatures

C. T. F. B. de Thierry.

Kua whakaae ano ahau ki nga tikanga katoa o tenei pukapuka mo te taha ki a te Kawana.

James Mackay, Jr.,
Civil Commissioner.
Te Puke,

October 26, 1868. Note to Mr. John Thorp. Ki a Hone Taapa, ka tukua atu e ahau taku piihi koura ki a te Make tuturu tuturu kaore he tangata he peke mai ki te pupuru i muri atu, heoi ano.

Na te Wano.
Na Potae.
Papaturoa, Tihema

23, 1868. Note to Mr. James Mackay. Kia teMake he kupu naku ki a koe kia mahara koe ki a au ina tae koe ki tou haringa e pa taku kupu ki a koe ko nga kauri o Waitekauri ko tahi rau kia puta mai ki a au kotahi rau pauna ara kei a koe te ritenga heoi ano.

Na to hoa,

Na te Wano Toiwhare.
Ohinemuri, 19 Tihema, 1868.

Consent of Tarais. E hoa e te Kawana kua whakaae ahau ko te koura o Ohinemuri ki a koe, engari ko te whenua kei au ano toku whenua, kei a koe te koura anake. (l.s.)

Taraia Ngakutix his mark.

Witness to signature

Br. C. T. F. deThierry, L.T.

page 535 In consideration of Ropata te Pokiha and other persons of the tribe Ngatitamatera1868. 19 December.Agreement to pay £1,500 as deposit. of Hauraki having this day ceded to Sir George Ferguson Bowen K.G.C.M.G. Governor of New Zealand, all their Lands at Ohinemuri in the Districk of Hauraki for goldmining purposes I James Mackay Jr. Esquire Civil Comissioner for the Colony of New Zealand do hereby agree for and on behalf of Her Majesty's Colonial Government to pay to Ropata te Pokiha and the other persons of the tribe Ngatitamatera signing the said agreement the sum of one thousand five hundred pounds (£1500) as a deposit to bind the said agreement Five hundred pounds (£500) of the said sum to be a bonus for the cession of the said lands, for gold mining purposes and one thousand pounds (£1000) to be an advance repayable out of Miners' Rights fees hereafter to be received within the district of Ohinemuri. Signed at Ohinemuri this nineteenth day of December, eighteen hundred and sixty eight.

(Signed) James Mackay, Jr.,
Civil Commissioner.